torstai 7. tammikuuta 2016

Hepat talvitalliin... tai ei sittenkään

Pakkasta on ollut tänään -26 astetta.

MIINUS KAKSIKYMMENTÄKUUSI ASTETTA

That's a lot. Ja siltikin mun hepat majailee yhä varastossa, jossa on lähes yhtä kylmää kuin ulkona.
Mulla itseasiassa kävi tänään ensimmäistä kertaa elämässäni mielessä heppojen sisälle siirtäminen. Enhän mä halua noiden otusten jäätyvän tuolla pakkasessa. Varsinkin kun oon joka ikiseen käyttänyt ihan pirusti aikaa, vaivaa ja rahaa. Kipitin tallin ja melkein kuulin pakkasen paukkuvan. Kauhukuvat koppuraisiksi jäätyneistä hevosista pyörivät mielessä. Äkkiä kahmaisin joukon hevosia mukaani ja lähdin viemään kohti sisätiloja. Sain 15 hevosta vietyä verannalle, kunnes pysähdyin miettimään. Ei pakkasen jälkiä missään, kangas kunnossa, ompeleet ja liimaukset kunnossa. Ainoastaan suitset olivat aika koppuraiset jokaisella hepalla. Mitä pahempaa pakkanen voisi tehdä?Haluanko tosiaan tämmöisen lauman hevosia muutenkin täyteen huoneeseeni?
Täyskäänns, ja viisitoistapäinen kangaslauma takaisin talliin ja siististi karsinoihin. Ei talvitallia minulle.

Yhden asian tajusin heppoja kantaessa. Niitä on ihan hiton paljon. Jotenkin kun koko lauma on kököttänyt siististi karsinoissa, määrä ei ole tuntunut niin paljolta, mutta huhhuh kun sama määrä kasaantui verannan lattialle. Enhän mä käytä noista edes puoliakaan. Jos sm-kisoista saan myyntipöydän niin lähtee kyllä muutama asukki sinne myyntiin.



Muita kuulumisia? Ihan jepaa kuuluu. Kännykkä hajosi muutama päivä sitten joten instagramia ei juuri oo tullut päiviteltyä, joka vähän harmittaa. Talvi on mys vähän vähentänt ratsastusintoa, mutta ompeluinto on sentään pysynyt samana. Nyt on tekeillä Briman-nimiseen ruotsalaiseen kouluhevoon perustuva keppari. En voi sanoa keppariversioksi, sillä upottelin merkin vahingossa peilikuvana kun en ihan ajatellut hommaa loppuun asti :DD Muuten merkki on kyllä lähes täydellinen kopio esikuvan merkistä, ei vain tullut mieleen, että piirtäessäni merkit kaavoihin oikein päin ne näkyvät valmiilla hevosella peilikuvana. Uusiksi en kuitenkaan ala mitään upottamaan, joten menkn nyt noin. Nimeksi olen ajatellut Airelle's Briemania (hehe, Brie-mies), mutta lukkoon en oo mitään lyönyt. Tällä otuksella (ja Sampalla, jos saan esittäjän sille) ajattelin osallistua mahdollisesti 30.1 pidettäviin IRL-näyttelyihin. Teen oreille näyttelysuitset ja kaikki. Ehkä.





Onko teillä erikseen kesä- ja talvitalli? Tykkäättekö käyttää heppoja näyttelyissä? Tykkääääään.

2 kommenttia:

  1. Mulla olis sulle Liebster Award palkinto/haaste mun blogissa :) > http://khthietaniemi.blogspot.fi/2016/02/010-liebster-award.html

    VastaaPoista
  2. Sinut on haastettu !
    http://kepinpaassaoikeasta.blogspot.co.uk/2016/03/liebster-award-haastepostaus.html

    VastaaPoista